Fikr-mulohaza

Oʻyinlar yaratish uchun mashhur oʻyin mexanizmlarini koʻrib chiqish

Muallif:Maksim Plaksin
2022-yil, 25-fevral, 09:25
13255|| |509
Голосов: 8

Video oʻyinlarni ishlab chiqishda foydalaniladigan oʻyin dvigatellari bugungi kunda hamma uchun mavjud. Ularning aksariyati mutlaqo bepul, boshqalari esa umumiy dastur hisoblanadi. Ba'zi muharrirlar kechqurun o'yin yaratishga imkon beradi, boshqalari esa professional yondashuv va mutaxassislar jamoasini talab qiladi. Ammo qaysi yangi boshlanuvchilar uchun tavsiya etilgan eng yaxshi o'yin dvigatellari va qaysi biri tajribali o'yin ishlab chiquvchilari uchun, materialda batafsil bilib oling. Eng so'nggieSports yangiliklari bugun alohida bo'limda muhokama qilinayotgani haqida o'qing.

Обзор популярных игровых движков для создания игр

O'yin dvigatellari nima va o'yinlar qanday yaratilgan

Avvalo, qanday o'yin dvigatellari ekanligini aniqlaymiz? Bu kompyuter o'yinining asosiy dasturiy ta'minoti bo'lib, uning asosida o'yinning barcha jihatlari: syujet, darajalar, grafika va musiqa shakllanadi. Har qanday o'yin o'yin dvigatelida yaratilgan. Har bir kompaniya o'yin mahsulotini ishlab chiqishda o'z resurslaridan foydalanadi va ishlab chiqarish sirlarini oshkor qilmaydi. Ko'pincha ma'lum bir nomning muvaffaqiyati dasturchilarning mahorati emas, balki o'yin mexanizmining xizmatidir. Litsenziyani uchinchi shaxslarga berish esa kuchli raqobatchi olish demakdir.

Masalan, poyga o'yinlarida ob-havo sharoitlarini amalga oshirish bilan tanishishingiz mumkin. Yuqori sifatli o'yin uchun ushbu jihatning har bir tafsilotini hisobga olish muhim: yomg'ir yoki qor tomchilarining tushishi, ko'zgularda real aks etish, kirning tezlikda uchishi.

Shuning uchun har qanday o'yin mexanizmi marketingning tashrif qog'ozi va shu bilan birga o'yin studiyasining qiymati. Bu shuni anglatadiki, noyob o'yin yoki uning maxsus funksiyasi boshqa ishlab chiquvchilar tomonidan ko'chirilishi mumkin.

Dasturchilar dvigatelsiz o'yin yozishlari yoki avval o'z dvigatellarini, keyin esa o'yin mahsulotini ishlab chiqishlari mumkin bo'lgan holatlar mavjud. Lekin boshqaruv yaratuvchisi/dvigatel ishlab chiquvchilar jamoasiga qaram bo'lmaslik uchun bunday harakatlarga ruxsat bermasligi mumkin.

Ya'ni, har bir mulkiy o'yin mexanizmi boshqalarga o'xshamaydi, unga ko'ra yozilgan yopiq ramka. noyob standartlar va o'z terminologiyasidan foydalanadi. Shunday qilib, ma'lum bir studiyada ishlaydigan dasturchi dvigatelga bog'liq va uning barcha tajribasi va ko'nikmalari faqat ushbu dasturiy ta'minot bilan bog'liq.

Ammo keyin savol tug'iladi, nima uchun o'yin dvigatellarini o'rganish kerak? So'nggi paytlarda o'yin sanoati jadal rivojlanmoqda, o'yinlarni yaratish uchun yangi vositalar doimo o'zgarib turadi va qo'shiladi. Litsenziyalash bo'yicha yondashuvlar, shuningdek, mavjud kontent darajasi va IT-sohasida mehnat bozori o'zgarmoqda. Har bir o'yin dvigatelining o'ziga xos xususiyatlari va boshqa muharrirlar bilan umumiy o'xshashliklari mavjud. Ba'zilar vaqt sinovidan o'tgan o'yin dvigatellarini tanlaydi, boshqalari esa yuqori sifatli AAA loyihalarini yaratish uchun yangi vositalarni afzal ko'radi. Bular CryEngine, Unity, Unreal Engine yoki unchalik mashhur boʻlmagan GameMaker Studio, Ren'Py, Amazon Lumberyard, Godot va boshqalar kabi eng mashhur oʻyin dvigatellari boʻlishi mumkin.

Nima ekanligini eslaylik || | 557игры на Андроидgeymerlar bugun tanlaydilar.

Eng mashhur oʻyin dvigatellari

Sayt asoschisitahlil ko'ragamedatacrunch.com Lars Doucet eng yaxshi o'yin dvigatellarini ko'rsatdi. 2010 yildan beri Steam-da pullik o'yinlar. Unity 2021-yilda nafaqat mobil ishlab chiqishda, balki kompyuter uchun Steam-da ham eng mashhur dvigatel bo'ldi. Biroq, eng qimmat o'yinlar Unreal Engine-da ishlab chiqariladi. Quyidagi jadvalda 2021-yilda qaysi o‘yin dvigatellari mashhur bo‘lganligi aniq ko‘rsatilgan. Eslatma: Noma’lum turkumga dvigatellari tanib bo‘lmaydigan loyihalar kiradi.

Топ популярных игровых движков

2021-yilda Steam’da turli dvigatellarda chiqarilgan o‘yinlar soni

Qizig‘i shundaki, unvonlarning deyarli 100 foizi narx bo‘yicha sotilgan. 49,99 dollardan, ham Unrealda, ham o'z dvigatellarimizda ishlab chiqarilgan. Tahlil qilingan o'yinlarning 85 foizi esa 19,99 dollardan kamroq narxda sotiladi. Shunday qilib, 49,99 dollardan boshlanadigan narxlarda sotiladigan deyarli 100% unvonlar Unreal-da yoki o'z dvigatellarida yaratilgan. Ko'rib chiqilgan nomlarning 85% ning narxi 19,99 dollardan past bo'lib, bu quyidagi diagrammada aniq ko'rsatilgan.

Число релизов игр в Steam

Turli dvigatellarda yozilgan o'yinlar narxi

Unity

O'yin mexanizmi birinchi marta 2005 yilda yozilgan va dastlab faqat MacOS X uchun mo'ljallangan edi, Unity'dan keyin esa Windows va Linuxni qo'llab-quvvatlay boshladi. Dvigatel, shuningdek, mobil, konsol, shuningdek, shaxsiy kompyuter platformalari va AR/VRda kross-platforma funksionalligi tufayli mashhurdir. Asbob kuchli hamjamiyatga ega va o'yin ishlab chiqarishni tezlashtirish uchun ko'plab o'quv qo'llanmalarini, jumladan aktivlar va plaginlarning keng kutubxonasini taklif qiladi. Bu kichik va o'rta byudjetli loyihalar mualliflari orasida eng mashhur vosita.

Unity

Tizim mobil ilovalarni yozish uchun juda yaxshi. Unity boshqa vositalardan kirish uchun nisbatan past to'siq bilan ham farq qiladi: vizual muharrir oddiy va ishlatish uchun qulay. Unity-ning yana bir afzalligi shundaki, u shaxsiy foydalanish uchun mutlaqo bepul. Dasturlash tili sifatida C# ishlatiladi, shuning uchun yanada murakkab loyihalarni yozish uchun sizga skriptlar va ob'ektlarni keyinchalik o'yinga integratsiya qilish uchun mukammal bilim kerak bo'ladi. Bundan tashqari, vosita ko'plab pullik va bepul qo'shimchalarni taklif etadi va texnik yordam foydalanuvchining barcha savollariga zudlik bilan javob beradi.

Sarvonlarga misollar:

  • Oramizda
  • Shaharlar: Skylines
  • Fall Guys: Ultimate Nokaut
  • Fazmofobiya
  • Ich bo'sh ritsar
  • Tarkovdan qochish
  • Ori va ko'r o'rmon

Haqiqiy bo‘lmagan dvigatel

Dvigatel 1998 yilda Epic Games kompaniyasida tug'ilgan va yillar davomida litsenziya to'lovlari va daromad talablarini tobora pasaytirib bordi, shuning uchun endi u o'yinni ishlab chiqishga ixtisoslashgan deyarli har bir kishi uchun mavjud bo'ldi. Lekin baribir AAA loyihalari uchun ko'proq mos keladi.

Muharrir interfeysining murakkabligiga qaramay, barcha funksiyalarni sinchiklab o'rganib chiqqandan so'ng, vosita dasturlash ko'nikmalarisiz ham oddiy o'yinlarni yaratishga imkon beradi. Biroq, bu dvigatelning to'liq imkoniyatlarini ochib beradigan murakkab loyihalar uchun ko'proq mos keladigan kuchli vosita ekanligini tushunish kerak. Ya'ni, tizim tezkor prototiplash va vizual kodlashni qo'llab-quvvatlash, shuningdek, keng moslashtirish bilan yuqori realistik o'yinlarni yaratishga imkon beradi. Unreal Engine nafaqat kompyuter, konsol va mobil oʻyinlarni ishlab chiqish, balki kino, arxitektura va hatto avtomobil sanoatida ham mashhur.

Mashhur nomlarga misollar:

  • PlayerUnknown's Battlegrounds
  • O'g'rilar dengizi
  • Fortnite
  • Final Fantasy VII remeyk
  • Kun yorug'ida o'lik
  • S.T.A.L.K.E.R. 2
  • BioShock: cheksiz
  • Yulduzli urushlar Jedi: Yiqilgan tartib

GameMaker Studio

1999 yilda paydo bo'lgan GameMaker ko'proq yangi boshlanuvchilar uchun mo'ljallangan va intuitiv Drag & Drop bilan ta'minlangan: uni ishlatish uchun hech qanday skript va kodlarni o'rganishingiz shart emas. Tayyor o'yinni darhol Steam-ga eksport qilish mumkin. O'yin mexanizmi 3D bilan ishlash qobiliyatiga ega emas, masalan, Unity va Unreal-da, lekin tizim 2D o'yinlarini yozish uchun tegishli bo'ladi. Kamchiliklar orasida bir nechta platformalar bilan ishlashda yuqori narx va cheklangan sinov muddati (30 kun) mavjud. Ammo agar foydalanuvchi bir nechta litsenziyalarni sotib olish uchun pul to‘lasa, GameMaker Studio 2 o‘zaro platformali mahsulotlarni ishlab chiqish uchun optimal vosita bo‘lishi mumkin.

Mashhur o‘yinlarga misollar:

  • Mayamidagi ishonch telefoni
  • Katana nol
  • Yomg'ir xavfi
  • Undertale
  • Spelunky
  • Hyper Light Drifter

Shuningdek oʻqing: Qaysi konsolni tanlash kerak – PS5 yoki Xbox Series X

RPGMaker

RPGMaker

1992-yilda ishlab chiqilgan RPG Maker oʻyin mexanizmi JRPG (yapon rolli oʻyinlari) yaratishga yoʻnaltirilgan tegishli dvigatellar qatori sifatida taqdim etilgan. Tizimning turli mamlakatlarda yillar davomida bir nechta noshirlari bor edi, shuningdek, ruxsatsiz mahalliylashtirishlar ham mavjud edi. Muharrir yangi boshlanuvchilar uchun mos keladi, dasturlash tillarini o'rganishni talab qilmaydi va ko'proq ma'lum janrdagi o'yinlarni yozish uchun dizaynerga o'xshaydi, shuning uchun u juda mashhur.

Sarlavhaga misollar:

  • Oyga
  • Jasad partiyasi
  • Ao Oni
  • Rakuen

Ren'Py

O'yin mexanizmi 2004 yilda Python tiliga asoslangan Massachusets Texnologiya Instituti (MIT) litsenziyasi ostida yaratilgan. Ren'Py - bu Steam'da 450 dan ortiq o'yinlarga ega bo'lgan o'zaro platformali, bepul va ochiq manbali vizual roman ishlab chiqish mexanizmi. Dvigateldagi mahsulotlarning umumiy soni esa 4800 dan oshadi. Dizayner sifatida dvigatel har qanday foydalanuvchi uchun intuitivdir, ammo murakkabroq o'yinlarni yozish uchun Python dasturlash tilini o'zlashtirish kerak.

Taniq nomlar:| ||849

  • Ladykiller in a Bind
  • Yashasin Qirolicha
  • Analog: Nafrat hikoyasi

CryEngine

Avval taqdim etilganSteam tadqiqot ma'lumotlari CryEngine ham o'yin dvigatellari orasida sharafli o'rin egallashini va ishlab chiquvchilar orasida talabga ega ekanligini ko'rsatadi. Unreal Engine singari, CryEngine ham AAA loyihalarini yaratishga qaratilgan, lekin undan farqli o'laroq, u kamroq darsliklar taklif qiladi, o'rganish oson emas va hamjamiyat raqobatchisi kabi do'stona emas.

CryEngine

Bu xoch. -Platforma dvigateli fotorealistik birinchi shaxs otishmalarini yaratish uchun ko'proq mos keladi, chunki dvigatelning asosiy versiyasi GameSDK bilan birga keladi - kerakli vazifalarga moslasha oladigan to'laqonli otishma. Biroq, mobil platformalar va portativ konsollar dvigatelning o'zaro faoliyat platformasi funksionalligiga kiritilmagan. Vaqt o'tishi bilan dvigatel Amazon Lumberyard kompaniyasining asosini tashkil etdi. Mustaqil ishlab chiqaruvchilarning e'tiborini qandaydir tarzda jalb qilish uchun 2016 yilda chiqarilishi bilan CryEngine V yangi tarqatish modeliga o'tdi, Pay-What-You-Want (xohlaganingizni to'lang).

Mashhur mahsulotlarga misollar:

  • Far Cry
  • Krizis
  • O'lja
  • Shohlik kel: qutqarish
  • Snayper sharpa jangchisi
  • Ov: Ko'rgazma

Amazon Lumberyard

Amazon Lumberyard - 2016 yildan beri Amazon tomonidan ishlab chiqarilgan bepul tarqatish modeliga ega bo'lgan o'zaro platformali AAA dvigateli. U CryEngine arxitekturasiga asoslangan. Tahrirlovchi nafaqat AAA loyihalari, balki startaplar va indie-studiyalar uchun ham mos keladi. Yuqori darajadagi ishonchni Star Citizen ushbu tizimga o'tganligi tasdiqlaydi. Biroq, muharrir CryEngine-ga ega bo'lgan kamchiliklardan xoli emas: kichik jamoa, cheklangan miqdordagi materiallar, mashhur analoglaridan ko'ra ishonchlilik darajasi pastroq.
Tanish nomlar orasida faqat ikkita loyiha ajralib turadi:

  • Yangi dunyo
  • Yulduzli fuqaro

Godot

Oʻyin dvigatellari ekotizimida bir qator oʻziga xos xususiyatlarga ega nisbatan yangi yechim. Godot hali mashhur o'yin mahsulotlari bilan maqtana olmaganiga qaramay, u ilg'or dvigatellarning barcha xususiyatlariga ega. Bundan tashqari, tizim butunlay bepul, ochiq manba va ulardan foydalanish oson. Bundan tashqari, dvigatel kuchli hamjamiyatga ega va ko'plab foydali vositalarni taklif etadi.

Godot bir nechta dasturlash tillarini qo'llab-quvvatlaydi: C#, C++, Python asosida yaratilgan GDScript, shuningdek, vizual dasturlash tili. Barcha o'yin aktivlari loyiha papkasida oddiy fayllar sifatida saqlanadi, bu esa ishlab chiquvchilar uchun versiya boshqaruvi bilan o'zaro aloqani ancha osonlashtiradi. Kamchiliklari yangi boshlanuvchilarga juda ko'p e'tibor berishni o'z ichiga oladi.

Mashhur unvonlarga misollar:

  • Zolimlik guruhi
  • Kerol Rid sirlari
  • Qochish uchun 1000 kun

O'yin dvigatellari o'yin sanoatini shakllantiradi

Игровые движки формируют гейм-индустрию

O'yin dvigatellari o'yin sanoatini tubdan o'zgartirmoqda. Garchi texnik jihatdan ular video o'yinni yaratishga kiradigan dasturiy ta'minotning bir qismi bo'lsa-da, ular cheksiz kod qatoridan ko'ra mazmunliroqdir. O'yin dvigatellari har qanday o'yinning yuragi va miyasi bo'lib, ular ishlab chiquvchilarga o'z g'oyalarini haqiqatga aylantirish imkonini beradi. Aynan inqilobiy dvigatellar tufayli 3D grafikaga o'tish amalga oshirildi, birinchi shaxs otishmalari kabi mutlaqo yangi janrlar paydo bo'ldi va indie o'yinlarining mashhurligi ham oshdi.

Dvigatellar butun o'yinning rivojlanishini rag'batlantiradi. o'yin sanoati. Va materialda faqat Steam-dagi eng mashhur o'yin dvigatellari tasvirlangan bo'lsa-da, mavjud vositalar ro'yxati doimiy ravishda o'sib bormoqda. O'yinlarni ishlab chiqish bozorida o'yin sanoatining ko'plab yirik vakillari o'zlarining dvigatel ishlanmalaridan foydalanadilar: Electronic Arts - Frostbite, CD Projekt RED - REDengine, Remedy Entertainment - Northlight. Va ba'zi dvigatellar eskirib, asta-sekin yo'q bo'lib ketsa-da, ular yangilari bilan almashtiriladi, ular ham kompaniyalar, ham mustaqil ishlab chiquvchilar tomonidan eski dvigatellar asosida va butunlay noldan ishlab chiqilgan.

Shuningdek o'qing: Elektron sport tikish uchun saytlar: tikuvchilar nimani tanlaydi

Shuningdek o'qing: O'yinchilar uchun eng yaxshi kompyuter strategiyalari

Sharhlar:

Izohlar yo'q

Hozir o'qilmoqda
Maqolalar
Sport prognozlari
15 Noyabr
up